Wednesday, July 6, 2011

Rahsia Hati Airin 3

Rahsia Hati Airin 3


Habis saja exam posting aku terus menempah tiket bas pulang ke kampungku di Kedah. Nasibku baik, banyak lagi seat kosong lantas malam itu juga aku bertolak pulang. Sudah kepingin sangat aku hendak berjumpa Mak ngah dan Lia.
Sudah aku khabarkan berita kepulanganku kepada Lia dan Mak Ngah. Tentunya Mak Ngah orang yang paling bahagia mendengar berita kepulanganku. Tertunai rindu antara kami berdua.

Di dalam bas saat aku berkhayalan mengingatkan kampung halaman tercinta,kedengaran bunyi telefon bimbitku berbunyi.

Tertera nama ‘Khairul Najmi’ di layar telefon bimbitku.

Aku hanya membiarkan telefonku berbunyi tanpa dijawab. Mengeluhku sebentar.

“ najmi..najmi..bukan dia tak tahu aku tak suka bercakap fon dengan lelaki..aish..mesej je la..”

Najmi kawan sekolahku.kami sekelas sejak dari tingkatan 3 lagi sehingga la menginjak ke tingkatan 5 yang turut menempatkanku sekelas dengan imran..ye kami 3 sekawan sekelas semasa tingkatan 5 dahulu.

Lantas telefon bimbitku berhenti berbunyi,aku cepat-cepat menghantar satu mesej buat sahabatku ini sebelum najmi telefon kembali.

Nak apa? Cakap dalam mesej je la..tak nak la fon2 bagai..
Airin
012-xxxxxxx



Assalamualaikum cik Airin Natasha..marah sgt ke ni sampai tak sempat nak bagi salam.saya ada hal penting nak cakap ni tu yg saya telefon. Saja test mana tau awak jawab fon saya. =)
Najmi
012-xxxxxxx



Waalaikumusalam..aduh kena perli lak..hihi apa test2? Takda maknanya saya nak jawab fon awak..macam tak kenal saya je awak ni..pa yang penting sgt tu?
Airin
012-xxxxxxx



Ye saya dah kenal awak dah lebih 9 tahun tau..dah tau sgt dah awak ni..camni esok saya nak dtg umah boleh? Saja nak jumpa..rindu (^_^)
Najmi
012-xxxxxxx



Tersedak aku sekejap membaca mesej najmi yang terakhir. Pa kena budak ni? Buang tebiat ke apa? Aku tidak menghiraukan tulisan rindu itu,lalu aku membalas mesej najmi seneutral yang boleh.


Nak datg umah? Nak wat pa? bukan nya hari raya, nak dtg melawat2 ni..macam tau2 je saya on d way nak balik kedah ni.
Airin
012-xxxxxxx



Memang saya tau awak on d way balik umah, saya baru pas fon mak ngah awak td..mak ngah awak dah bagi green line nak g umah so tggu kedatangan saya ye esok =)
Najmi
012-xxxxxxx



Eh..pantas betul awak ek..baik tak yah mintak kebenaran saya la camtu..
Airin
012-xxxxxxx



Saja nak bagitau awak..takut awak terkejut tengok saya sampai rumah awak esok..k jumpa esok (^_^)..tunggu kejutan saya esok,jangan terkejut sgt ye..=) wasalam..
Najmi
012-xxxxxxx


................

nak tahu apa kejutan Najmi buat Airin? tunggu sambungan Rahsia Hati Airin (RHA) ^^

1 comment:

kata-kata semangat untuk diri ini meneruskan minat yang satu ni..thanks ^^