Thursday, April 15, 2010

KALAU DAH JODOH 7

assalamualaikum

Maaf lewat sangat..

dah start cuti sem ni baru nak aktif kembali..

kalau ada pa2 nak komen,komen je la ye..

bila ada orang mengomen baru rasa ada semangat sikit nak menulis (^_^)

thanks la bagi yang follow,terharu tak sangka ada yang nak follow..

memandangkan dah lama sgt2 tak post saya akan post 3 episod terus ari ni..

so teruskan membaca..

happy reading =)


7

::BODYGUARD??::


Aku berjaya juga pergi ke reunion akhirnya. Pelik juga aku apabila abah tiba-tiba membenarkan aku balik naik bas malam.


Gembira sungguh hatiku dapat berjumpa kawan-kawan lama. Amy masih dengan stailnya yang agak boyish. Awa pula semakin ayu. Ketawa aku dan awa apabila kami sempat imbas kembali kelakuannya menampar seorang budak lelaki dalam kelas kami pada suatu masa dahulu. Shikin kawanku bakal cikgu sorang tu masih dengan sifat keibuaannya. Yang paling tak ku sangka salah seorang sahabatku, amira telah menamatkan zaman bujangnya. Dan tambah mengejutkan amira mengahwini senior sekolah kami. Kelihatan dia bahagia bersama dengan suaminya. Dan kami sebagai sahabat tumpang gembira.


Dan pertemuan itu juga sempat menemukanku dengan seorang senior yang pernah ku minat dahulu. Hihi ala cinta monyet je. Haikal namanya namun aku gelarkan dia xiu yu kerana wajahnya iras-iras seorang pelakon taiwan yang pernah aku minati dahulu. Dia tampil bergaya. Terpancar aura doktor daripadanya. Namun kami tidak pernah bertegur sapa dan aku pasti dia tidak pernah sedar kewujudanku di sekolah dahulu.


”alin..alin”

Panggilan itu mengejutkanku dari lamunan tentang peristiwa siang tadi.


”ye abah. Alin ada kat blik ni”. Balasku.


Terdengar derap kaki abahku berjalan ke arah bilikku. Abahku mengetuk pintu biliku perlahan dan membukanya. Dia melihatku sedang meletakkan beberapa barang keperluanku ke dalam beg seraya dia bersuara ”dah siap mengemas ka??bas kamu pukul 10 ni. Nah tiketnya”


Abah menghulurkan tiket bas ke arahku. Aku melihat tiket itu sekilas.

”owh abah beli tiket kerusi single ye”.


Lantas tiket itu aku simpan baik-baik di dalam beg duitku.

”kul 9 ye kita bertolak ke stesen. ”

Lantas aku memandang jam dinding di bilikku. Jam menunjukkan pukul 8.30 malam.


Lebih kurang pukul 9.40 kami tiba di stesen bas Sungai Nibong. Suasana stesen riuh rendah dengan bunyi bas bercampur dengan bunyi suara manusia.


-sekadar gambar hiasan-

Bas untuk ku pulang ke Kelantan berada di terminal 3. Abahku mengangkat begku dan aku mengikutnya dari belakang. Sesampainya di terminal 3 aku lihat bas sudah terpakir di situ. Abahku dengan cermat meletakkan begku di tempat menyimpan beg di bawah bas. Aku pun bersalam dengan abahku dan ingin menaiki bas. Dengan pantas abahku menghalang ”alin..kejap”.

”panye abah?” soalku pelik dengan kelakuan ayah seperti mencari-cari seorang.


”takda la abah risau kamu balik naik bas malam sorang-sorang,jadi abah dah pasang bodyguard dah tuk alin”.


”bodyguard???” aku makin tertanya-tanya..


”haa dah sampai pun bodyguard kamu.” lantas aku toleh ke belakang dan bodyguard aku hanya tersenyum padaku membuatku terkaku seribu bahasa..


”mamat perak!!!!”

No comments:

Post a Comment

kata-kata semangat untuk diri ini meneruskan minat yang satu ni..thanks ^^