Thursday, April 15, 2010

KALAU DAH JODOH 9

9
:: BERTUNANG?? ::

Hari ini adalah hari pertama kelas bermula sejak cti semeter yang lalu. selalunya pada awal pagi terasa kemalasan untuk ke kelas lebih-lebih lagi pada hari pertama kelas bermula. Namun lain pada hari ini, dari pagi lagi aku sudah bersemangat untuk ke kelas. Teringat pesanan ayah syu padaku. Dan setiapkali teringatkan peristiwa semalam aku pasti tersenyum seorang.

”eh mu ni hepi semacam ja dari pagi tadi???”. tegur khairul. Mukanya jelas tertanya-tanya.

”mana ada..biasa ja..mungkin seronok dapat jumpa mu balik”.

”yola tu seronok jumpa aku..jawapan bunyi cam gay semacam je..”

”eh gay tak main..aku minat perempuan ye”

”ye minat perempuan ye..siapa la perempuan bertuah tu ye????” kata khairul sekan mengejek...dalam hatiku seperti berbunga-bunga memikirkan perempuan bertuah itu.

”udah la tu senyum sorang2..geli aku tengok”. Tegur khairul sekali lagi lantas membaling bantal kecilnya ke arahku

Aku terus meletuskan gelakku.

”aku ada benda nak cakap ngan mu nih” khairul bersuara agak serius membuatkanku terpingga-pingga sebentar.

”pa nye???”

”aku bagitau benda ni kat mu sore je deh..jange ngoyat kat sapa2 deh”.
”aku dah bertunang”.

”bertunang????? Ngan sapa??? ” tba-tiba rasa ketakutan menjalar di diriku.
Teringat peristiwa malam sebelum aku pulang ke penang, di stesen bas khairul ada menunjukkan padaku bakal tunangnya. Dan aku pasti khairul pada waktu itu khairul mengatakan amalin syuhada sebagai bakal tunangnya.

Khairul hanya tersenyum membuatkan ku ternanti-nanti.
”ala mu kenal tunang aku tu..budak kuliah kita gok..kan aku ada tunjuk ari tu kat stesen bas”.jawab khairul masih berteka-teki.

Terasa darah turun dari mukaku. Ingin pada saat itu aku menelefon ayah syu untuk mendapatkan kepastian.

”napa muka mu pucat sangat nih..” tegur khairul lantas ku palingkan muka menghalang khairul menilik mukaku.

Tiba-tiba khairul gelak lantas dia bersuara ”mu nak tengok gambar tunang aku dok???”.

Bahagia sungguh aku lihat sahabatku sorang ni. Terasa kegembiraannya menoreh hatiku berdarah.

Tiba-tiba satu gambar diarahkan ke mukaku. Lantas mataku ku tutup rapat. Ketakutan menjalar tubuhku.

”eh tutup mata pulak dia..cuba la nengok dulu..cam hodoh sangat ja tunang aku”.

Lantas aku bukakan mata melihatkan roomate ni tersenyum bahagia lalu ku alihkan penglihatan ke arah gambar tersebut.
Terperanjat diriku tatkala melihat gambar tunang khairul.

”nadia???”. dengan terlafaz kata-kata berbicara soalan itu,terasa diriku sekali menghembus nafas lega. Ternyata ku rasa sangat lega dan bersyukur. Tanpa paksa diriku sekali tersenyum bahagia menumpang bahagia khairul.

”ye nadia..dah lega???tersenyum manis mu bila tahu tunang aku sebenarnya nadia ye??”

”ye la aku tumpang bahagia..nampak mu bahagia”.

”ye ke???kalu aku bertunang dengan syu,mu sebahagia gini ka???” tanya khairul sambil tersengih-sengih.

”pa pulak aku mana ada apa2 ngan syu..

”ye la tu takda pa2..aku tahu rahsia mu zhaf..”

”pa yg mu tahu???”.balasku mengangkat keningku sebelah cuba berlagak selamba.

”mu balik ngan syu ye..jadi bodyguard la konon..”.
Aku hanya tergelak melihat mimik muka yang sengaja dibuat khairul.

”pantas ye mu..siap approach ayah trus ye”.

”kebetulan je tu..” balasku malas hendak memanjangkan cerita.

”pa yg mu kecek ngan ayah dia???”, tanya khairul masih tidak puas hati.

Aku mendiam diri masih terfikir perlukah kisah ini dikongsi????
...................................

THAT'S ALL FOR TODAY..
insyALLAH selepas ni,setiap episod akan dipercepatkan..
saya akan cuba - dalam masa 3 hari saya akan postkan at least 1 episod dan seterusnya..itu janji saya.insyALLAH kalu takda halangan janji itu akan saya tepati..
happy reading (^_^)

1 comment:

kata-kata semangat untuk diri ini meneruskan minat yang satu ni..thanks ^^